Een VoIP telefooncentrale is vooral kiezen voor flexibiliteit

Bedrijven in Nederland willen groeien. Ondernemers willen stappen zetten om het bedrijf klaar te maken voor de toekomst en willen oog houden op de kosten. Daarbij is het niet altijd even verstandig om te kiezen voor de laagste kosten als geheel. Het is verstandig om ruimte te laten voor groei. Wanneer de kosten opgedeeld kunnen worden in kosten per medewerker, dan kunnen er gewoon nieuwe medewerkers aangenomen worden die gebruik kunnen maken van de bestaande diensten. Een vaste prijs per medewerker betekent schaalbaarheid, adaptief vermogen en de mogelijkheid om op elk moment in te spelen op de ontwikkelingen. Hierbij kan gedacht worden aan:

  • Contracten voor software per gebruiker;
  • VoIP telefooncentrale met abonnementen per medewerker;
  • Parkeerkaarten per medewerker of auto.

Hoe meer er gebruik gemaakt kan worden van contracten en abonnementen per medewerker, hoe makkelijker het wordt om te groeien in de toekomst. Dat is waar de aandacht moet liggen. Zeker de VoIP telefooncentrale is in dit opzicht ideaal. Door gebruik te maken van de meest moderne functionaliteiten en tegelijkertijd alleen te betalen voor wat er gebruikt wordt, biedt de VoIP telefooncentrale alles wat de toekomst van jouw bedrijf nodig heeft.

Waarom we zelf voor een VoIP telefooncentrale kozen

We hebben lange tijd gewerkt met verschillende abonnementen. Het opsplitsen van de accounts was veel werk en we hebben vaak contracten gehad die door bleven lopen, ondanks dat de medewerker niet langer in dienst was. Tegelijkertijd hebben we veel mensen op pad gehad die hun eigen telefoon moesten gebruiken omdat wij nog geen abonnement afgesloten hadden vanwege tijdgebrek. Zo werkt het niet. Zo kan het ook niet werken. Wij werden zelf gewezen op VoiceData die onze VoIP telefooncentrale geregeld heeft. Professioneel, snel en tegen scherpe tarieven. Op voicedata.nl vind je alle informatie die je nodig hebt over de VoIP telefooncentrale van deze aanbieder, inclusief de support die alle dagen van de week bereikbaar is. Een compleet telefoonboek, functies voor doorschakelen en geautomatiseerde boodschappen, het zit er allemaal bij. En wanneer we een aantal nieuwe medewerkers aan zouden trekken, dan kunnen die ook gewoon direct gebruikmaken van het systeem omdat er per gebruiker betaald wordt. Direct inspringen op ontwikkelingen en maximaal gebruiksgemak voor onze klanten en medewerkers, veel beter kunnen we als bedrijf niet aan de toekomst werken natuurlijk.

Werken aan groei is niet zo moeilijk als het lijkt

Veel ondernemers kunnen er ’s nachts van wakker liggen. Wanneer een bedrijf eenmaal echt begint te groeien, is het lastig om de ontwikkelingen bij te houden en te sturen. Als ondernemer ben je trots dat het bedrijf groeit, maar tegelijkertijd stapelen de zorgen zich op. Doen we het wel goed? Is er genoeg budget? We raden alle bedrijven aan om dicht op de boekhouding te blijven zitten. De cijfers in de boekhouding vertellen wat er mogelijk is, waar de kansen liggen en waar uitgebreid moet worden. Hoe duidelijker de boekhouding is, hoe meer informatie hier gevonden kan worden. Daarnaast is het belangrijk om managers aan te stellen op de juiste plekken. Geef iets uit handen zodat je zelf meer ruimte hebt om het overzicht te bewaren. Investeer in de juiste processen, zoals de VoIP telefooncentrale en eventueel uitzendkrachten zodat de groei van het bedrijf intern opgevangen kan worden. Vooral het laatste is van groot belang. Op het moment dat je blijft werken met oude processen en oude systemen terwijl het bedrijf gegroeid is, weet je zeker dat je achter de feiten aan komt te lopen en dan is het heel lastig om nog een echte inhaalslag te maken.